Hoe kan ik na 8 maanden nog bewijzen dat ik producten heb geretourneerd?
Ik heb in april 8 producten gekocht bij een webshop.De gehele bestelling heb ik geretourneerd.Dit heb ik netjes op tijd gedaan en heb ook netjes mijn geld teruggestort gekregen.Tot mijn schrik heb ik in december 2020 een sms ontvangen van het incassobureau dat ik voor 7 producten en incassokosten moet betalen,omdat de webshop aangeeft maar 1 product te hebben ontvangen.Ik heb wel 1 product apart in een doos en de andere 7 producten in een andere retour gestuurd(omdat ze niet allemaal in 1 doos pasten),toevallig ook alleen dat ene product online retour aangemeld omdat ik te snel op volgende heb geklikt en dus niet alle producten heb geselecteerd(achteraf nog een bericht gestuurd naar de webshop om te vragen of dat een probleem was,dat was volgens hen geen probleem).Maar webshop heeft dus aan het incassobureau doorgegegeven dat ze maar 1 artikel retour hebben ontvangen.T&T code heb ik natuurlijk na 8 maanden niet meer.Ik heb gebeld met het incassobureau en doorgegeven dat ik niet eens wist dat ik een zaak had lopen bij hen, omdat er niet eerder contact is opgenomen met mij.Ik was eerder werkzaam voor de webshop en de webshop heeft volgens hen allerlei emails verzonden naar dat werk mailadres terwijl ik daar al een jaar niet meer in kom,omdat ik daar niet meer werk.Ook hebben ze doorgegeven meerdere brieven te hebben gestuurd die ik niet heb ontvangen.Volgens het incassobureau kan ik een bezwaar indienen en bewijzen opsturen,maar die heb ik dus niet.Wat kan ik nu het beste doen?
En als ze vragen hebben, maar dat naar een adres sturen waar je niet meer werkt, lijkt me dat hun probleem. Dan hadden zij hun zaken beter op orde moeten hebben. Daarbij moeten ze ook aantonen dat incassobrieven aankomen. En dat is niet zo dus sowieso kan het incassobureau helemaal niets.
https://www.startpagina.nl/v/winkelen/vraag/684986/betalen-artikelen-geretourneerd-ontvangen-webshop/
Ik zou ook denken dat ze geen geld zouden terugstorten als ze niets ontvangen zouden hebben, maar ze zeggen dus dat ze een fout hebben gemaakt.
Rechtsbijstandverzekering heb ik helaas niet. Biedt de Consumentenbond gratis hulp/advies?
De webshop kan denk ik ook moeilijk iets bewijzen dat ze iets niet hebben ontvangen. Normaal gesproken zou ik moeten bewijzen dat ik ze heb geretourneerd, maar na 8 maanden is dat heel lastig..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.